Föräldrautbildning och BM-besök

2011-06-14 @ 19:39:31 | Publicerat i: Graviditet | Inlägget har 0 kommentarer
Följ mig via Bloglovin! | Till Startsidan!

Idag var vi på en föräldrautbildning om amning. Det var en bra kurs, vi fick mycket bra tips och råd som jag lär ha nytta av sen när det väl är dags!

Barnmorskebesöket var det sista hos Eivor. Nästa besök blir hos en ny barnmorska nere i Oskarshamn på måndag. Men i alla fall.. Vi pratade lite om flytten och hon lyckoönskade oss och så, kändes lite smått vemodigt att det var sista besöket, vi har trivts bra med henne. Men men jag fick med mig min journal så att jag kan ge den till den nya barnmorskan på måndag. Hon frågade även om hon fick ringa mig sen när hon kommer tillbaka från semestern för att hörta hur allt har gått och hur jag mår och sånt. Jag sa att det var helt ok, tyckte det var lite gulligt av henne =) Vi fick en snabbkik på bebisen idag för Eivor ville försäkra sig om att det var huvudet och inte rumpan som var fixerad, så då fick vi se en snabböverblick på bebisen med ultraljudsmaskinen =) härligt att få sen den lille <3

Såhär såg det ut idag:
HB: 128 (+4)
Blodtryck: 110/75
SF: 35cm (+2cm)
Hjärtljud: 140 slag/minut




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback