Gravidbola

2011-03-02 @ 19:21:32 | Publicerat i: Graviditet | Inlägget har 2 kommentarer
Följ mig via Bloglovin! | Till Startsidan!

Idag fick jag hem min gravidbola som jag beställt =)
Tog en helt vanlig slät. Först ville jag ha en med mönster..
men så tänkte jag att en slät kan jag ha till allt =)



Den mexikanska bolan eller graviditetspinglan är ett vackert smycke för gravida. Inuti smycket finns en liten xylofon på vilken en liten boll dansar runt och avger ett speciellt svagt ljud när kvinnan rör sig. Genom att bära smycket långt ner på magen kan barnet höra ljudet. Från cirka 20:e graviditetsveckan kan barnet i magen höra och känna igen det magiska rogivande ljudet och lugnar bebisen under graviditeten och efter födelsen känner barnet igen ljudet och blir lugn av det.

Ja om man ska tro på det där vet jag inte, men det är ett fint smycket och det är ju kul om det är sant det som skrivs om den. Det lär jag ju märka om inte annat =)


Kommentarer
Postat av: emelie Nordmark

Jag räknar dagar 101 dagar kvar idag ;-)



Ett bola smycke ha jag med, fick det i julklapp av killen :) Dock tycker jag att det låter så mycket så t.o.m jag hör det :P fått känsligt hörsel? - Nej då ;)

2011-03-03 @ 07:26:29
URL: http://www.emelienordmark.blogspot.com
Postat av: Ems

Vilken söt gravidbula :)

2011-03-04 @ 21:45:33
URL: http://mammaems.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback