Dopet

2011-10-08 @ 18:36:57 | Publicerat i: O 0-6 månader | Inlägget har 0 kommentarer
Följ mig via Bloglovin! | Till Startsidan!

Hecktisk morgon måste jag börja med att säga! Alle och min pappa åkte iväg för att duka i församlingshemmet medan jag stannade hemma med Olivia för att göra oss i ordning. Jag behöll pyamasen på olivia lite extra länge för jag inväntade dagens bajslass.. men det kom inte.. Menad jag gjorde mig i ordning så var hon tokarg och skrek och var helt enkelt väldigt missnöjd! Men till sist fick jag på mig kläder och smink.. och så Olivia fick på sig sina kläder hon skulle ha på sig också =) precis när vi va klara med kläderna så plingade det på dörren och det var farbror Kim som kommit tidigare till stan än vad han hade räknat med så han kom hem till oss.. han gick husesyn och fotade vårt morgonkaos.. (bara för att klargöra så brukar det faktiskt inte se så rörigt ut som det gjorde just idag ;)) Alle kom hem och vi åkte iväg och hämtade tårtorna och så åkte vi till kyrkan..

Väl i kyrkan så hade Olivia fortfarande inte bajsat.. så då tänkte jag.. nehe ok då bajsar hon väl inte dådå.. vi bytte om till dopklänningen och ställde upp oss (4 familjer var vi) och ska precis gå in i kyrkan.. och vad händer då?? det bara brakar till i blöjan på Olivia.. så ja hon fick ju ha bajset, det fanns ju ingen tid att byta det.. Det gick jättebra i kyrkan, hon var så snäll och satt först i Thereses(Gudmor) famn och tittade sig omkring och sen fick hon hoppas över till Daniel(Gudfar) och var lika duktig och nyfiken hos honom.. hon brydde sig inte ett dugg om att få vatten på huvudet.. hon var helt enkelt en pärla!! även med bajs i blöjan hihi

Efteråt så hade vi fika, pressentöppning och trevliga samtal i församlingshemmet.. Olivia fick så mycket fina saker!

Det var roligt att så många kom och tack så jättemycket för alla fina pressenter! (bilder från dopet kommer senare, jag klantade mig och glömde kameran hemma så jag bad alla andra med kamera att fota en massa åt oss)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback