Jag har gjort det!

2011-10-05 @ 20:54:53 | Publicerat i: Vardagligt | Inlägget har 0 kommentarer
Följ mig via Bloglovin! | Till Startsidan!

Efter mycket velande fram och tillbaka så skickade jag in en ansökan till högskolan i Växjö. vad ska jag då läsa undrar kanske några.. Förskollärare blir det.. Jag fick reda på igår när jag pratade med en förskollärare som har jobbat här i Oskarshamn i flera år att kommunen inte längre anställer barnskötare (!!!!) jättedumt tycker ju givetvist jag som är utbildad barnskötare.. Men jaa, jag har ju ett tag funderat på att plugga upp mig.. Men det dumma är att jag hänger upp mig på hur läng tid det är.. eftersom att utbildningen är på 75% så lär det ta ca 4 år att bli klar.. men om jag då jämnför med hur länge till jag ska jobba så är det ju ingenting..  Jag har typ att välja på att vara springvikarie och tjäna minimun och ha en osäker inkommst, eller att plugga upp mig och ha stoor chans till att få ett fast jobb och stadig inkommst.

Phew nu har jag fått skriva av mig lite.. tror jag behöver övertala mig själv att det är en bra ide att plugga.. även att man får så helvetes lite pengar när man gör det.. Meeeen det leder ju till något!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback