Sprit på julafton

2012-12-21 @ 23:35:28 | Publicerat i: Vardagligt | Inlägget har 3 kommentarer
Följ mig via Bloglovin! | Till Startsidan!

Tänk alla stakars barn som får stå ut med massa fylla och skit under juletiderna.. Jag blir på riktigt väldigt ledsen i hjärtat när jag tänker på att stackars barn som inte får den jul som dom längtat efter och som dom förtjänar.. I stället får dom stå ut med fulla föräldrar, bråk och skrik, kanske till och med misshandel! Vad är det för en jul för barnen? Är det inte barnen det handlar om vid julen? Man firar det väl för deras skull och försöker göra det så bra man bara kan för att man ska få se dom glada med glittrande förväntansfulla ögon när dom öppnar sina packet?? Nej i stället är det väldigt många vuxna som ser det som en suparkväll, så länge det finns sprit på bordet är det en bra jul.. Tävla om vem som ger flest och finast julklappar, ge tomten en sup under tomtemasken... FRAMFÖR barnen!!!??!! Sen när klapparna är öppnade ska ungarna helst hålla sig undan så dom vuxna får festa vidare och fortsätta kivas om vem som gav bäst och dyrast julklappar... Är det en jul det??

Jag är absolut inte emot att man tar lite glögg på eftermiddagen, en öl till maten och kanske något starkt till kaffe senare på kvällen.. Men för helvete håll det städat och tänk på barnen!!! Dom glömmer det ALDRIG!!!!


Kommentarer
Postat av: Denise

håller med dig.. jag vet hur de är med massa fylla å bråk på julafton.. inte roligt när man är barn inte:/ är väl därför jag är emot de kanske, när jag får barn så ska mitt barn itne vara runt alkohol ALLS på julafton..

2012-12-22 @ 09:14:56
Postat av: Angelica

Nä, jävla dryck.. Vad mycket den kan förstöra!

2012-12-22 @ 09:39:09
Postat av: Mathilda

Du har så rätt så rätt, är så sorgligt att tänka på vad många barn får vara med om. Jag hoppas ni får en fin jul! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback