BVC, Feber och Amore

2012-07-12 @ 23:17:00 | Publicerat i: O 1år-2år | Inlägget har 0 kommentarer
Följ mig via Bloglovin! | Till Startsidan!

Nu vågar jag faktiskt ge mig på att säga att Olivia sover hela nätterna igenom! Det är så himla skönt att få sova fler sammanhängande timmar.. även om man bara var vaken några minuter sista tiden för att ge nappen och lugna, men ändå dom få minuterna stör ju sömnen! Hon kan ju dock vakna vid 5 och anse att vi sovit klart men det går jag inte med på, vad tusan ska vi upp vid 5 att göra? nej vet ni vad, det får bli att ta över henne till oss en stund för att mysa och har vi tur somnar hon om någon timma till =)
 
Vi begav oss till BVC idag, vågen visade 8910g och "måttbandet" visade 75,9cm, hon växer på för fyllt vår tös. Det stod även läkarundersökning och vaccination på schemat.. Allt gick jättebra, hon blev lite ledsen vid sprutorna men inte så farligt.. Med nappen och lite mammamys så var det hela över på nån minut.. duktiga lilla unge <3
 
Under dagen har vi tagit det lungt och vi har inväntat febern som alltid kommer när Olivia fått spruta. Vid läggdags slog den till och hennes temp sköt upp till 39,3grader, så en ledsen, trött och varm Olivia hade jättesvårt att komma till ro.. Hon ficken supp men den kom ut med ett lass bajs ca 15 minuter senare. Vi tempade henne igen och då hade febern gått upp lite till.. 39,5 så hon fick en ny supp och vi satte oss i soffan för att mysa så somnade hon ca 30 minuter senare..

Nu har jag precis varit ute en sista runda med Amore som fick följa med oss hem igår.. Jag borstade honom igår på förmiddagen och han blev superirriterad i huden.. Det har han aldrig blivigt innan, så vi misstänker att han har fått solexem, han är ju ute hela tiden på öland nästan så då tänkte vi att vi tar hem honom och ser om det blir bättre om han inte är ute hela dagarna.. och faktiskt så har det laggt sig lite redan nu..Supermysigt att ha honom hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback