Vecka 24(23+0)

2012-11-25 @ 13:09:00 | Publicerat i: Graviditeten | Inlägget har 0 kommentarer
Följ mig via Bloglovin! | Till Startsidan!

Ja det går vi in i idag!

Bebis:
Barnet är nu ca 21 cm långt mellan huvud och stjärt och väger ca 700g. Barnets vita blodkroppar har börjat bildas, dessa är till för att hjälpa barnet att bekämpa infektioner. Luftvägarna formas och lungorna fortsätter att utvecklas. Balansorganet i innerörat har utvecklats.

Mamma:
Du har kommit en bra bit i graviditeten och många känner sig under denna period lugnare och gladare. Fortsätt röra på dig, det är bra för både dig och barnet. Vattengymnastik är omtyckt av många gravida. Kom ihåg att smörja in magen och brösten med havandeskapsolja eller någon annan mjukgörande och behaglig lotion. När du skrattar eller hostar kan du ibland läcka lite urin, det beror på att bäckenbottenmusklerna börjar tänjas ut.

Egna ord:
Ja, jag vet inte.. Jag hade gärna gått på vattengympa om jag inte skulle bara döendes av smärta efteråt.. Promenader gör jag så gott jag kan! Jag smörjer in mig med en underbar body butter varje kväll innan jag går och lägger mig, doftar ljuvligt av sweet lemon :) plus att den e så fet att jag inte behöver smörja på morgonen! Perfekt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback