Svar till Sanna :)

2012-10-22 @ 23:48:53 | Publicerat i: Vardagligt | Inlägget har 1 kommentarer
Följ mig via Bloglovin! | Till Startsidan!

Vi går alltid in i sovrummet när det är dags för nattning och därinne släcker vi ner och tänder Olivias nattlampan som ger lite mysbelysning. Så att inga störande moment som tv och sånt ska finnas.. Somna i min famn gör hon mer än gärna men de senaste 2 månaderna har vi kämpat som djur med att hon ska somna själv i sin säng, vilket går superbra ibland och inte alls ibland (som den senaste vecka;)).. Anledningen till att hon ska somna själv är för att jag känner att jag inte kan vara så låst med henne sen när bebis kommer för då kan det ju vara att bebis ska ammas eller nått så då vill jag att Olivia måste kunna ligga själv i sin säng och somna.. Det är ju tur att vi har börjat så långt innan bebis kommer så det finns tid att "bråka" på :)

Kände att all den här texten skulle bli för lång i en kommentar, så det fick bli såhär :)


Kommentarer
Postat av: Sanna Sandberg

Jag förstår :) Det kommer säkert gå bra, ni har ju som sagt lite tid att "bråka" på :)

Vår dotter som ändå är 4 år, har fått för sig att hon absolut inte kan sova i sin egen säng, utan har börjat komma och lägga sig mellan oss och hittar på massa ursäkter hela tiden ("jag fryser, det är varmt under ditt täcke", "Sängen är hård", "Jag hörde nåt ljud", osv.) :/
Det började smått när hon började inse att det är en bebis på väg. så vi får nog börja "bråka" här hemma vi med..

2012-11-03 @ 13:45:45
URL: http://sannajylo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback