Munblåsor

2013-08-20 @ 22:37:28 | Publicerat i: O 1år-2år | Inlägget har 1 kommentarer
Följ mig via Bloglovin! | Till Startsidan!

Dagen började med en feberfri Olivia.. Vi gjorde oss i ordning och åkte ner till Öland för att hälsa på, vi var inte där så länge eftersom att Karin skulle iväg. Vi hade köpt med oss frallor som vi fikade på och Olivia hann leka lite i sandlådan innan hon började sega ihop och bli himla gnällig. När vi hade varit på Öland och var påväg hem så tog vi en sväng inne på Ikea för vi skulle köpa en ny matstol till Olivia eftersom att det är dags för Wilma att ta över hokus pokusen :-)

Olivia tycker om Ikea och det gjorde hon även idag, hon fick för första gången gå där inne och titta på grejerna och blev såklart eld och lågor borta på barnavdelningen.. Hon fick prova dom tre olika modellerna på juniorstolar men ville hellre ha en fåtölj, så det blev mamman och pappan som stod och diskuterade om vilken som skulle vara bäst. Vi kom fram till att en stol i plats blir bäst eftersom att den går att ställa in i duschen och skura ren om det behövs, vi tyckte även att hon satt bäst på den.. Men dom i trä är ju givetvis snyggare, men iland går praktiskt före snyggt! Hon blev snabbt trött där inne så vi skyndade på och jag glömde en del av grejerna som jag hade tänkt köpa, men men det blev ju en billig historia då i alla fall :-P

Väl i bilen så upptäcker jag att Olivia har flera blåsor på tungan, inte konstigt att hon inte vill äta.. Så nu efter att vi upptäckte det så förstår vi ju varför hon gråter och säger aj så mycket, vi har trott det har varit magen eller tänder som gjort ont. Lilla hjärtat, när vi kom hem så tempade jag henne och hon har fått tillbaka febern som nu ligger och pendlar mellan 38,5-39,0.. Men sova skulle hon inte göra, så hon har fått sitta med oss i soffan. Nu när jag gick och la mig så somnade hon här bredvid mig, helt utslagen! Älskade lilla barn ❤


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Stackars liten, det är inte lätt att vara sjuk. Hoppas hon kryar på sig fort!

2013-08-21 @ 16:10:19
URL: http://kungrex.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback