Vecka 31(30+0)

2013-01-13 @ 09:15:00 | Publicerat i: Veckorna för sig | Inlägget har 2 kommentarer
Följ mig via Bloglovin! | Till Startsidan!

Bebisen:
Är nu ca 41 cm långt från topp till tå och väger ca 1,8 kg. Bebisen behöver nu i princip bara gå upp i vikt. Alla organ är på slutspurten att utvecklas klart. Lungorna är det organ som blir färdigt sist. Barnet har nu ofta ögonen öppna när det är vaket och aktivt och blundar när det är passivt och sover.

Mamma:
Kroppen förbereder sig på förlossningen och på den kommande tiden som förälder. Du kanske sover sämre, vaknar ofta och har svårt att koncentrera dig. Ju närmare förlossningen du kommer, desto mer vänder du din uppmärksamhet mot ditt ofödda barn, man blir introvert och börjar den mentala förberedelsen.

Egna ord:
Att bebisen är stor nu det känns verkligen! Allt tar emot och alla rörelser känns tydligt. Jag mår hyfsat bra, foglossning, halsbränna och trötthet är en stor del av vardagen.. Tur i det fallet att jag inte jobbar för jag kan ju lägga mig och sova när Olivia sover lunchvila! Jag tror att jag sover rätt bra fortfarande, förutom att jag vaknar till varje gång jag ska vända mig om men ja, jag somnar ju direkt igen så det är ju inte så farligt.. Angående förlossningen så är jag inte alls redo för den ännu.. Tur att det är ett par veckor kvar! Måste nog börja läsa lite om den för att bli lite mentalt förberedd.. Jag kommer inte ihåg jättemkt från förra förlossningen, mer än att det gjorde åt helvetet ont och att jag ändå tyckte det var rätt häftig upplevelse!






Kommentarer
Postat av: Mathilda

Är det inte så att magen oftast blir större vid andra graviditeten?

Postat av: Angelica

Det sägs ju det.. Men när jag jämför SFmåtten med förra graviditeten så är magen lite mindre den här gången.. Konstigt nog.. Men det kan ju bero på att jag åt såå mycket mer onödigt onyttigt med Olivia i magen än vad jag gör nu..

2013-01-13 @ 12:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback