Vecka 32 (31+0)

2013-01-20 @ 09:28:00 | Publicerat i: Veckorna för sig | Inlägget har 0 kommentarer
Följ mig via Bloglovin! | Till Startsidan!

Bebisen:
Är nu ca 42 cm från topp till tå och väger ca 2kg. Barnets alla fem sinnen fungerar. Barnet sover ca 90-95% av tiden, under de vakna perioderna tränar den på att andas, röra sig och öppna och stänga sina ögon. De inre organen fortsätter att mogna och lungorna förbereder sig inför den riktiga andningen.

Mamma:
Förvånas du av hur stor din mage kan bli? Din vikt ökar snabbare än någonsin nu. Vila så ofta du kan. Från vecka 32 kan havandeskapspenning gälla.

Egna ord:
Grynet är stor nu vilket verkligen känns! Tänk att h*n ska bli ca 1dm längre, helt otroligt att det ska få plats! Jag hade rätt stor mage med Olivia och enligt sf måttet så är jag lite mindre den här gången, kanske mindre fett den här gången eftersom att jag gått upp mycket mindre i vikt :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback