Vecka 38

2013-03-03 @ 23:22:00 | Publicerat i: Veckorna för sig | Inlägget har 1 kommentarer
Följ mig via Bloglovin! | Till Startsidan!

Vecka 38 är här och Grynet är nu helt färdigbakad och redo för livet utanför livmodern!! Du är välkommen ut nu, men antagligen ska du "bråka" lite och stanna inne i minst 2 veckor till.. <3

Bebisen:
är ca 48cm från topp till tå och väger ca 3,2kg. Barnet betraktas nu som fullgånget och det ökar snabbt i vikt. Om barnet ligger med stjärten eller fötterna först så erbjuds du kanske en yttre vändning nu. Får du värkar i denna vecka så förhindrar man inte förlossningen från att komma igång. Alla inre organ är färdigbildade.

Mamma:
Många kan känna en oro inför förlossningen, trötthet på grund av sömnbrist och en stor längtan efter att graviditeten ska vara över så att ni får möte er bebis. Se till att få tid för dig själv. Sov eller vila så ofta du kan. Du kan känna en stickande känsla i slidan när barnets huvud stöter emot musklerna i bäckenbotten och ibland ett obehag när du sätter sig för snabbt på en stol. Du kan få en ökad mängd mjölkig flytning. Se till att ladda med kolhydrater i kosten. Förbered väskan som skall med till förlossningen. Kom ihåg att ta med din blodgruppering, HIV svar samt ev. övriga provsvar.

Egna org:
Usch jag sover otroligt dåligt om nätterna, jag drömmer drömmar som är helt absurda.. jag sover på dagen när Olivia sover och skulle jag inte göra det så orkar jag inte med dagen alls! Då ger kroppen upp vid fyra fem tiden.. Och det går ju inte! Jag vet inte men kroppen är orolig inför det som komma ska.. Mentalt så är jag inte orolig utan bara trött på att vara gravid och väldigt nyfiken på hur och när förlossningen ska starta och hur jag kommer att uppleva det hela den här gången.. Givetvis är jag supernyfiken på lilla Grynet. Pojke eller flicka?? Lik Olivia eller inte? Stor eller liten?? Ja det finns mycket jag vill veta och jag vill veta nu :P


Kommentarer
Postat av: Suzanna

Åh vad spännande att ni inte tagit reda på könet! Det kunde ju inte vi låta bli att göra... =)

Denna sista spurten är ju bara så dryg... Jag har själv 12 dagar till bf och är livrädd och full av förväntan och kan knappt bärga mig samtidigt som jag gärna hoppat över hela utdrivningsskedet av min lilla bebis =)))

Svar: hihi ja men det har varit tufft att inte be barnmorskan ta en titt med tanke på att vi varit på 2 st ultraljud där man hade kunnat se det.. men vi visste inte med vår dotter så då tänkte vi att vi gör samma igen.. men svårt har det varit =D
Ja, det går såå långsamt nu, man vill ju bara att det ska sätta igång även om det känns mer läskigt nu när man vet hur jä*la ont det gör haha =D vissa dagar känner jag mig livrädd och vissa dagar så rycker ja på axlarna och säger "äh jag har ju gjort det en gång innan" så klyven man är =D
Angelica

2013-03-04 @ 09:24:20
URL: http://suzidus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback