Fånigt roligt

2013-11-24 @ 01:18:10 | Publicerat i: Vardagligt | Inlägget har 0 kommentarer
Följ mig via Bloglovin! | Till Startsidan!

När fick ni reda på att du var gravid? 
- 25 Juli 2012

Var det planerat?
- Nej, det blev en liten chock. 

Mådde du illa under graviditeten? 
- Ja, ganska ordentligt fram till vecka 15, sen bara lite på morgonen och när jag åkte bil.

Hade du mycket foglossning? 
- Ja, det började i vecka 13, sen blev det bara värre och värre.. 

Hade du någon hormonrand? 
- Nej

Fick du bristningar på magen? 
- Nej men hade sen tidigare graviditet och dom blev lite irriterade.

Vad trodde du att det skulle bli för kön? 
- Jag trodde att det skulle bli en flicka

Vad ville du att det skulle bli för kön?
- Det spelade ingen roll

Hade du några speciella cravings? 
- Varm choklad med grädde, smakfulla téer och tranbärsdryck. 
 
Vad gillade du för mat? 
- Jag åt allt möjligt 
 
Någon maträtt du avskydde? 
- Kött, det klarade jag inte av att varken se, äta eller känna lukten av!

Hade du halsbränna?
- Kan man lugnt säga! Mot slutet fick jag nästan sitta upp för att kunna sova!

Behövde du kissa ofta?
- Ja hela tiden! 

Hur mycket gick du upp i vikt? 
- Ca 9 kg

Är du nöjd över din graviditet? 
- Jadå fast jag önskar ju att jag hade sluppit ha så ont!
 
Var du rädd för förlossningen? 
- Nej

Förlossningen
Vilken vecka var du i? 
- Vecka 41+3

Gick du över tiden? 
- 11 dagar
 
Hur startade din förlossning? 
- Med värkar

När åkte ni in? 
- 3 april 2013, klockan 7:20, vid 8:00 ca var vi på förlossningen efter en jävulsk bilresa!
 
Hade du någon bedövning/smärtlindring? 
- Nej, jag hann bara dra några tag med lustgasen utan någon direkt verkan så det räknas inte som smärtlindring.. 
 
Hur länge hade du värkar? 
- 3 timmar och 13 minuter. Det började vid 5:20 och 8:33 var det klart, det gick fort!
 
Tyckte du att värkarna gjorde ont? 
- Fruktansvärt ont!! 
 
Grät du? 
- Ja, men mest för att jag var rädd att jag skulle föda i bilen påväg till förlossningen. Jag var förbannad på mig själv oxå för att jag inte hanterade smärtan som jag hade tänkt mig :P

Hur länge hade du mellan värkarna i öppningsskedet? 
- ca 1-3 minuter, vissa värkar hann inte sluta innan nästa kom.. 
 
Hur lång tid tog krystvärkarna? 
- hmm, tror det var ca 15 minuter.. Men är inte helt säker..

Vem var med under din förlossning? 
- Min sambo, barnmorska och undersköterska 
 
Hade du ont efteråt? 
- Ja, hemska eftervärkar! Förutom det så kändes det inte som att jag hade fött barn..
 
Är du nöjd över förlossningen? 
- Ja absolut! Det var häftigt utan smärtlindring för jag kände verkligen vid varje krystvärk att bebisen kom längre och längre ut! Så att jag slapp ha ont så länge var ju "smidigt" haha

Bebisen 
Vad blev det för kön?
- En flicka

Mådde bebisen bra när den kom ut? 
- Det gjorde hon! 

Hur lång var hon? 
- 52 cm

Hur mycket vägde hon?
- 3 545 g

Vad var huvudomfånget? 
- 34 cm

Ville bebisen amma på en gång? 
- Ja, men hon hade lite svårt att få ett bra grepp i början 

Mådde bebisen bra under BB-tiden?
- Som en prinsessa <3

Hade bebisen gulsot? 
- Mjaah lite lite gul var hon i ögonen och munnen. Men det gick över av sig självt.. Hon behövde inte sola eller något sånt.

Vad fick hon för namn?
- Wilma Marie Angelica Tolvtin

Var ni överens om namnet?
- Ja, efter ett par dagars velande så! 

Vår fina lilla Wilma!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback