fy..

2010-10-07 @ 21:30:55 | Publicerat i: Vardagligt | Inlägget har 0 kommentarer
Följ mig via Bloglovin! | Till Startsidan!

vilken vecka det har varit.. kör det dag för dag så det inte blir så rörigt..

Måndag: Var som vanligt på jobbet, men ist för att gå hem vid 15 som jag alltid gör på måndagar fick jag snällt vara kvar på jobbet i 3 timmar och göra ingenting.. sådär lagom roligt, anledningen till att jag var kvar var för att vid klockan 18 så började vårt föräldramöte och det går inte åka hem och sen tillbaka.. jag menar det blir ju 2 timmars resa utan nytta.. såå jag va kvar och lallade omkring och fixade och sonade lite på vår avdelning när barnen hade gått ut, och så bakade jag en äppelpaj.. 17:50 började våra föräldrar att droppa in så det var bara att ta sig i kragen och sätta fart med mötet.. det gick jättebra, föräldrarna är nöjda med oss och vårt arbete så det känns toppen! Men ja det finns ju alltid någon som måste hålla på o komma med dumma kommentarer.. "kan ni sprita händerna på barnen när det går magsjuka?" Alltså vadå.. allvarligt.. vem vill sprita händerna på sin 1 åring? hålla på o torka ut barnen hud och kanske till och med förstöra barnets bakterieflora? göra så att dom inte står imot några bakterier över huvud taget sen? jisses.. det var så mycket ja ville säga till denna människa.. men jag bet ihop och svarade snäll tmen bestämt att "nej vi spritar inte händerna på dom, däremot så tvättar vi händerna på dem lite extra när det går magsjuka och sånna saker, eftersom att det ska räka enligt de uppgifter vi har fått". Hon blev lite sur men då får hon väl vara det då.. men ja.. vid 19,30 fick vi ialf släcka o larma på huset och åka hemmåt.. Min Underbara Alexander hämtade mig vid jobbet så jag slapp tåget <3

Tisdagen var som alla andra tisdagar.. stägning vid 17:30..

Onsdag: Jobb till 17.. sen iväg till lärarhögskolan och sitta på en föreläsning i 3 timmar om den nya läroplanen som kommer nästa sommar.. fy säger jag bara.. det var det tråkigaste jag har lyssnat på å vääldigt länge.. o vilken människa.. stå där framme och hålla på som om hon kunde precis allt.. men alltså stå där och förklara självklara saker för oss sådär.. "ansvar betyder alltså........", " undervisning betyder...." herregud jag slutade lyssna efter 1 timma.. sen satt jag bara där o glodde.. heelt meningslöst.. och inte var jag hemma förens 22,30 heller.. lagom kul.. USCH!

Torsdag (idag): Jobba till 16... sen avdelningsmöte till 17,30.. ok vi fick mycket gjort.. men det kändes väldigt tungt att behöva vara kvar ännu en dag.. man vill ju bara hem..  men men nu e jag hemma ialf.. och snart ska jag gå och duscha..

jobbig vecka har det varit men tack och lov så är veckan över och imon slutar jag 16,00 så det blir underbart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback