BM-besöket

2011-03-15 @ 19:29:37 | Publicerat i: Graviditet | Inlägget har 1 kommentarer
Följ mig via Bloglovin! | Till Startsidan!

Idag har jag verkligen haft en bra dag! Jag har varit på toppenhumör, tror det beror till viss del på att jag inte haft ont någonting! Det har varit strålande sol hela dagen med klarblå himmel, det går ju faktiskt inte att vara en surkart då! Även vår lilla älskling har varit på toppenhumör idag och sparkat och haft sig messt hela tiden =)

Vi var hos barnmorskan Eivor idag på morgonen, jag har inte träffat henne förut eftersom att jag igentligen skulle gå till en annan barnmorska, men hon har aldrig varit där när jag haft tid så jag bytte helt enkelt till henne jag var hos idag för hon verkar verkligen bra. Vi pratade lite om hur vi mår och så. Jag berättade då för henne att jag har ont i ryggen och i höfterna och så, så vi tog och provade ut ett ordentligt bälte till mig som jag ska ta och beställa! jag blev helt förälskad i bältet när jag provade det.. Superskönt verkligen!

Jag fick reda på blodproverna som jag lämnade vid inskrivningen och det visade sig att jag har blodgrupp 0 vilket är rätt ovanligt och så är jag RH negativ, dom hade även testat om Lillkotten var positiv eller negativ och det hade visat sig att h*n också är RH negativ.. Jag tycker det är så jäkla häftigt att man kan kolla genom mitt blod vad bebisen har för blod! skithäftigt! =)

Mina blodvärden var bra dom hade ökat från 119 till 124 sen jag började med järntillskottet så det va ju bra =) även mitt blodtryck var bra 120/60..

Hon mätte magen som mätte 23 cm, men eftersoma tt jag inte har gårr 24 fulla veckor ännu så kunde hon inte lägga in måtten på kurvan.. Så det får vi göra nästa gång jag ska dit =) Dom underbara hjärtljuden fick vi såklart också lyssna på och dom låg på 150 slag per minut. Visst vi har "fuskat" och lyssnat på hjärtljuden genom en Angelsound en gång förut, men det var ännu häftigare att få höra dom hos barnmorskan =)

Kommentarer
Postat av: Emma

Underbart! :) vilken fantastisk dag du haft! Härligt att dina värden ser så bra ut! Kram

2011-03-15 @ 20:18:59
URL: http://smultronmammans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback