Rutinkaos...

2011-10-06 @ 20:54:14 | Publicerat i: O 0-6 månader | Inlägget har 3 kommentarer
Följ mig via Bloglovin! | Till Startsidan!

Alltså jag fattar inte vad som har hänt?!?! Vi hade en sån himla bra rutin här hemma om kvällarna.. Vid 19:30 tar vi på pyamas och sen går vi in i sovrummet och släcker ner och gör mysigt.. Ammar, rapar, och sen blir Olivia nedlagd i sin säng innan hon somnar helt för att hon ska reflektera över att det är sin säng hon ligger i, så hon inte blir rädd när hon vaknar.. Men den här veckan har det absolut inte fungerat.. det har varit lite strul hit och dit ibland men den här veckan har varit skitjobbig.. hon somnar och allt men så sover hon kanske 10 minuter och sen vaknar hon och vägrar somna om.. och om hon somnar om så är det i min famn och så vaknar hon igen när jag lägger ner henne.. vet inte hur jag ska göra..?? Jag har provat att lägga ner henne när hon sover också men hon vaknar ändå och då är hon ju ledsen för att hon inte vaknar på samma ställe som hon senast var vaken på..

Kan det vara någon 3månadersgrej?? Galet jobbigt är det i alla fall..

Kan ju lägga till att den rutinen jag skulle införa med att "söva" henne mitt på dagen inte alls fungerar.. visst hon somnar och sånt. Men ibland är vi ju inte hens hemma då när hon har svostund och då är det inte så lätt.. så vi har struntat i den rutinen faktiskt. sover hon så sover hon.. hon har i och för sig sovigt ganska mycket om dagarna senaste veckan så det kan ju givetvis vara det som ställer till det.. men jag kan ju inte tvinga henne att vara vaken om hon är trött heller..


Kommentarer
Postat av: Anonym

det är faktiskt bara en bebis du kanske får tänka på att du får anpassa dig efter hennes behov och inte tvärtom

2011-10-07 @ 10:26:46
Postat av: Thess

Till anonym: Utgår ju från att du inte har egna barn. För uppenbarligen fattar du inte situationen. Jag om nån känner Angelica och jag vet att även hon vet att hon inte fått nån majorinettdocka som dansar efter hennes pipa. En mor älskar sitt/sina barn villkorslöst även om det gnälls ibland.. Stå för vem du är nästa gång om du ändå måste öppna foderluckan.

2011-10-07 @ 14:31:46
Postat av: Sandra

Rutiner är en trygghet för barn. Såklart hon anpassar efter barnets behov, om det inte funkar så gör hon något annat istället. Inte mer med det. Rutiner och uppprepning är a och o. Jag är glad att Angelica har tålamod så att det väl sitter en dag. Att en sådan liten flcka kan veta vad som händer! Det är fantasktiskt!



Så kämpa vidare söta Angelica <3

2011-10-07 @ 14:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback