Det här med namn

2012-12-11 @ 16:17:25 | Publicerat i: Graviditeten | Inlägget har 5 kommentarer
Följ mig via Bloglovin! | Till Startsidan!

Ska man tänka på vad andra tycket när man namnger sitt barn? Ska man tänka på att det finns dom som kan bli ledsna och kanske sårade om man väljer just det namnet?

Jag är lite av en sån person dom inte vill göra någon ledsen och skulle då alltså kunna avstå ett namn till mitt barn för att inte såra.. Även att det är ett otroligt vackert och passade namn..

Sen det här med att folk har åsikter om att vissa namn är fula och sånt.. Vi har ett pjoknamn som vi båda gillar efter Alexanders morfar.. Men så vill man ju inte att folk ska tycka att man gett sitt vackra underbara barn ett fult och hemskt namn..!!

Är jag fånig som tänker dom här tankarna?? Kanske ska man bara skita i alla som kan bli sårade eller tycker man ger sitt barn ett fult namn och bara ta det man gillar och tycker passar bäst??


Kommentarer
Postat av: Sandra

Man ska välja det namn man själv vill. Vad andra tycker är strunt samma.

2012-12-11 @ 16:26:05
Postat av: Mathilda

Det kommer alltid finnas någon som inte tycker det är bra! Så jag tycker man ska stå på sig och välja ett namn man själv tycker passar, jag är säker på att ni kommer välja ett fint namn :)

Postat av: Denise

håller med övriga talare.. ni ska välja ett namn som ni tycker passar erat barn å vad andra tycker är upp till dom å dom har inte med att göra vad erat barn heter

2012-12-11 @ 19:38:10
Postat av: Jenny

Svårt med namn! Känns som det alltid är folk som ska tycka och tänka. Det var flera som ogillade Stella, men jag hade bestämt mig:)Men som du skriver, man vill inte såra någon, och det är en viss skillnad kan jag tycka. Jag hade tex inte bry mig om någon vän tog "Ebba" som namn, men "Stella" är mer känsligt. Men sådant känner man bäst själv, gå på magkänslan!=)

2012-12-11 @ 21:11:54
URL: http://prydh.blogg.se
Postat av: Frida

Men Angelica då, de är självklart att ni ska välja de NI vill, inte vad andra vill.
Visst kan man ta in förslag och lyssna på omgivningen men de är alltid ni som ska välja i slutändan! Erat barn, erat beslut! :)
Så tänker i alla fall vi göra. :) Kram

2012-12-15 @ 08:47:14
URL: http://friidutten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback