Sent igen..

2013-12-07 @ 00:43:24 | Publicerat i: Vardagligt | Inlägget har 1 kommentarer
Följ mig via Bloglovin! | Till Startsidan!

Åh nu blev det sådär sent igen.. Jag har bara mig själv att skylla! Jag har suttit och slagit in julklappar, det tar alltid längre tid än jag tänkt mig.. Men men nu är det gjort, bara två kvar men dom ligger hemma hos pappa så dom får jag ta en annan dag!

Dagen har varit ganska.. Ja, vad ska jag säga? Trotsig är nog rätt ord.. Herregud vilken viljestark 2,5åring jag har, ibland fattar jag inte ens varför hon gör som hon gör och vad meningen med det hela är.. Kasta iväg en näve pasta lixom? Hallå vill hon att jag ska bli arg eller? Så när jag har skällt på henne så vill hon att jag ska tycka synd om henne.. Eeeh?? Jaha, var det jag som gjorde fel från början eller? Eller gå förbi Wilma och sparka till henne för att sen försöka få tyst på henne så att jag inte ska höra..typ.. Alltså nä jag bli fasen galen ibland och vet inte alls vad jag ska ta mig till! Det är fanimej inte lätt att uppfostra två ungar nästan helt själv.. Jisses! Det är tur att man älskar sina barn villkorslöst ;P

Vi träffade Sandra och Elwin en sväng på eftermiddagen men idag vete tusan om ungarna tyckte det var så roligt, dom bråkade och tjafsade om precis allt.. Och Wilma jagade kattmaten och blev förbannad för att vi tog undan den eller så var hon förbannad på att hon inte fick vara i knät.. Kära någon var man inte knäpp innan man blev förälder så lär man ju så småningom bli :P

Har ni trotsiga ungar? Jag tycker att man mest läser om att det är så puttinuttit och dullidullit överallt så man undrar ju om ungarna bajsar rosa geléhallon oxå.. Eller vågar man inte "klaga" kanske? Det verkar ofta som att folk är rädda för att bli kallade dåliga föräldrar om ungarna trotsar och man klagar, därför håller man tyst.. Vad ver jag.. Kanske är det så, kanske inte! Vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Rex blir jättearg när han inte får som han vill och jag tror alla har besvärliga barn av och till.

Svar: Ja, alla barn "bråkar" ju någon gång.. :P
Angelica

2013-12-07 @ 08:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback