Vecka 36(35+2)

2013-02-19 @ 21:54:00 | Publicerat i: Veckorna för sig | Inlägget har 0 kommentarer
Följ mig via Bloglovin! | Till Startsidan!

Bebisen:
Är ungefär 46cm från topp till tå och väger ca 2,8kg. Barnet äter nu bara upp sig inför livet utanför livmodern. Rörelserna upplevs kraftfullare och tydligare. Du kanske kan se en armbåge eller häl som putar ut mot huden. Du ska känna barnets rörelser varje dag.

Mamman:
Är detta din första graviditet har barnet förmodligen fixerat sig i bäckeningången nu. Du kan ha svårt att sova, du behöver vända dig ofta och drömmer kanske kraftiga, tydliga drömmar. Det är mycket som ska bearbetas inför förlossningen och den nya familjen. Fortsätt vila ofta, de sista veckorna kan kännas tunga och långsamma.

Egna ord:
Att Grynet är stor och att det är trångt i magen är ingen hemlis. Ibland känner jag mig alldeles sprickfärdig! Bebisen är fixerad sen ett par veckor tillbaka men gick då fortfarande att rucka lite på. Jag har mycket tryck neråt och det ilar och sticks. Jag har även en del förvärkar som kommer och går. Dom flesta rörelserna är rätt jobbiga, böja sig ner och klä på Olivia eller att lyfta upp henne är dödsjobbigt! Jag försöker för det mesta sitta ner när jag ska göra något som krävs att jag böjer mig. Nätterna är rätt bra fortfarande, bara jag inte ligger och vrider och vänder mig för då får jag skitont. Jag behöver oftast bara gå upp en gång och gå på toa vilket är så himla skönt!

Magbild från ikväll(35+2)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback