Det är den 15:de idag..

2013-11-15 @ 21:51:05 | Publicerat i: Vardagligt | Inlägget har 1 kommentarer
Följ mig via Bloglovin! | Till Startsidan!

Ett halvår har gått sen fina lilla C föddes, jag trodde aldrig att jag kunde känna en sånhär stark sorg och då var det inte mig personligen som det drabbade. Jag tänkte skriva vad som hänt så förstår ni varför sorgen är så fruktansvärt stark även för mig. Jag har fått godkännande att lägga ut detta så några påhopp om att jag inte har rätt till det vill jag inte ha! Det är svårt att skriva ut detta utan att börja gråta så tårarna bränner bakom ögonlocken hela tiden. Det är känsligt detta ämne!

Jag och min bästa vän gick gravida samtidigt, jag väntade en liten flicka och hon väntade en liten pojke. Vi planerade hur roligt vi skulle ha tillsammans med våra 2 åringar som är bästa vänner och våra små bebisar som skulle födas med 1 månads mellanrum. Vi skulle njuta av sommaren och bara ta dagen som den kom. Min lilla Wilma föddes i april och sen väntade vi bara på att hennes lilla kompis skulle födas. I mitten av maj fick jag det värsta, hemskaste, vidrigaste sms jag någonsin fått. Min väns lilla pojkes hjärta hade slutat slå. Hon fick föda sin döda son och där satt jag med min lilla tjej och hade dåligt samvete över att jag fick behålla min bebis men inte hon. Det är känslor som bara kom, jag ville inte annat än att åka till min underbara vän och bara hålla om henne och trösta. Men hur tröstar man någon som förlorat sitt barn? Det går bara inte!! 

Jag har funnits för henne under hela tiden, i början per telefon och senare träffades vi bara hon och jag. Efter ca 1,5 måndag otroligt nog så ville hon träffa Wilma igen. I stället för att bara gå och njuta av sommaren så gick vi och går vi fortfarande till minneslunden tillsammans och tänder ljus för hennes lilla pojke. 

Jag tog en bild på min vän och Wilma när hon håller henne för första gången efter att hennes lilla pojke dog. Ni anar inte hur lycklig och samtidigt sorgsen jag blir när jag ser den bilden. Det är en bild jag ofta titta på! Jag har även en bild på näthinnan som gör mig så ledsen, min vän sitter med Wilma och har fått henne att somna. Hennes armar är inte tomma utan fylls av en liten bebis, precis så som det skulle vara! Samtidigt är jag självklart glad över att hon vill, orkar och kan träffa oss och se Wilma som en liten tröst (eller hur man ska kalla det) i stället för något som är jobbigt. Jag "lånar" med glädje ut Wilma till henne när hon vill! Nu när hon inte fick behålla sin bebis så får hon låna min hur mycket hon vill!! 

Varför är frågan man hela tiden ställer sig. Varför skulle det drabba henne? Det är helt ofattbart vilken sorg jag känner över att hon förlorade sin fina lilla pojke. Om jag känner såhär hur fan känns det då för henne? Det går inte ens att förställa sig!! 

Jag älskar dig min älskade vän, du är fantastisk!! ❤️❤️


Kommentarer
Postat av: Nina

Åh så hemskt. Helt ofattbart. Jag förstår inte hur man kan överleva en sån händelse. Fast något inom en gör väl inte det, något är väl för alltid borta. Missfall händer och det är också tufft, men så nära inpå, när längtan att få träffa den där krabaten man lärt känna under nio månader är så stark, borde inte få inträffa.

Du verkar ha varit ett bra stöd för din vän. Svårt att veta hur man ska bete sig, men det finns väl inget rätt och fel och det viktigaste är nog bara att finnas där, att säga något och inte vara rädd för att säga fel eller göra övertramp. Det är nog bättre med fel och övertramp än att inte höra av sig alls.

Kram till dig och din vän

Svar: Jag var jätterädd i början för att "göra bort mig" och säga fel saker.. Men vi var ärliga mot varandra och sa att vi får säga ifrån om något är konstigt.. Jag bestämde mig från första stund att aldrig någonsin sluta höra av mig! Fanns det inger att skriva per sms där i början så skickade jag bara ett hjärta för att visa att jag tänkte på henne och hennes sambo!
Angelica

2013-11-16 @ 20:02:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback