Lista

2011-08-22 @ 21:34:55 | Publicerat i: Roligt | Inlägget har 0 kommentarer
Följ mig via Bloglovin! | Till Startsidan!

Lånar den här listan av Rebecca

GRAVIDITET:

När fick ni reda på att du var gravid? 26 Oktober 2010
Var det planerat? Ja det var det!
Mådde du illa under graviditeten? Nej
Hade du mycket foglossningar? Ja, det började redan i vecka 13
Hade du någon hormonrand? Nej det fick jag aldrig någon
Fick du bristningar på magen? Ja, hade lite innan men fick fler..
Vad trodde du att det skulle bli för kön? Jag trodde det skulle bli en flicka
Vad ville du att det skulle bli för kön? Det spelade absolut ingen roll!!
Hade du några speciella cravings? Milkschake och Choklad
Vad gillade du för mat? Inget dirket..
Någon maträtt du avskydde? Kött!
Hade du halsbränna? Jaa, massor!!
Behövde du kissa ofta? Ja
Hur mycket gick du upp? 17 Kg
Är du nöjd över din graviditet? Ja absolut!
Var du rädd för förlossniningen? Nja, jag var förväntansfull. Jag var aldrig rädd för smärtan jag var mer rädd att någon skulle gå fel med min bebis.

FÖRLOSSNINGEN:

När startade din förlossning? 7 Juli
Vilken vecka var du i? Vecka 39+2
Gick du över tiden? Nää
Hur startade din förlossning? Vattnet gick hemma klockan 3 på natten
När åkte ni in? Vid ca klockan 8 på morgonen
Hade du någon bedövning/smärtlindring? Jaa lustgas, värmekuddar och EDA
Hur länge hade du värkar? 20,5 timmar
Tyckte du att värkarna gjorde ont? Ja, fruktansvärt ont!
Grät du? Jaa
Skrek du? Jaa *så man bär sig åt när man föder barn hahaha*
Hur länge hade du mellan värkarna i öppningsskedet? Det vet jag faktiskt inte
Hur lång tid tog krystvärkarna? Dom tog ca 25 minuter
Vem var med på din förlossning? Alexander
Hade du ont efteråt? Njah, mer öm..
Är du nöjd över din förlossning? Jaa, allt gick ju som det skulle!

BEBISEN:

Mådde bebisen bra när den kom ut? Jadå!
Vad blev det för kön? En flicka! *som jag trodde hela tiden*
Vad vägde han/hon? 3745g
Hur lång var han/hon? 51cm
Huvudomfång? 34cm
Ville bebisen amma på en gång? Ja det ville hon
Hade bebisen gulsot? Nej, dom misstänkte det men det var inget
Mådde bebisen bra under bb-tiden? Ja
Vad fick han/hon för namn?? Olivia
Var ni överens om namnet och varför blev det just det namnet? Ja vi var överens, vi valde det namnet eftersom att vi tyckte det passade så bra på henne.. och så låter det så snyggt med hennes efternamn också men det är ju bara en bonus :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback