kaos!

2011-02-11 @ 10:17:20 | Publicerat i: Vardagligt | Inlägget har 0 kommentarer
Följ mig via Bloglovin! | Till Startsidan!

Ja idag var det väldigt roligt att stiga upp och kolla ut genom fönstret.. Det är verkligen en alldelles underbar dag med strålande solsken och klarblå himmel.. jag blev så glad så jag tog ett glädjeskutt.. *känn ironin*

I själva verket var det såhär.. Jag stiger upp kollar ut genom fönstret och blir depprimerad.. vill bara krypa ner i sängen igen och gömma mig och inte titta fram förens jag blir uttråkad.. det har kommit hur mycket snö som hellst, och det snöar fortfarande.. jag går in i vardagsrummet där Älskling sitter och tittar på nyheterna och trafiknyheterna.. och får veta att det är klass 2 varning på vägarna och alla bussarna är inställda, pendeltågen är försenade med upp till 60 minuter.. yey vilken morgon.. till råge på allt ser man att vägen utanför oss inte är plogad... skoj.. hur kommer vi till jobbet??

Ialf så går jag och gör mig i ordning och Älskling går ut och kollar läget om vi över huvudtaget kan få ut bilen från parkeringen.. han ringer upp till mig och säger att det plogas för fullt där ute nu så jag ska skynda mig lite och ta ut hundarna så att vi kommer iväg.. sagt och gjort ut med hundarna, in med hundarna.. iväg till bilen och sen bar det av.. det tog typ en timma att komma till jobbet.. + att vi var nära att vara med om två olyckor bara för att folk inte kan köra bil efter vett, lagar och sunt förnuft..

Väl på jobbet får jag reda på att det är lite personal.. många är insnöade och tar sig inte hit.. jaha.. så det är bara att bita ihop och köra racet idag oxå.. jag jobbar till 17:30 så det är ju helt underbart, får bara hoppas att föräldrarna har vett att gå lite tidigare från sina jobb *som är så jävla mycket viktigare än det jobb vi gör* så att dom kan hämta sina barn i tid.. jag har verkligen inte lust att sitta här hela kvällen på grund av snö.. och viktigpettrar till föräldrar.. jisses!

På schemat nu : blöjbyte, sen lunch


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback