Terminstart på förskolan!

2013-08-13 @ 21:48:19 | Publicerat i: Bilder | Inlägget har 4 kommentarer
Följ mig via Bloglovin! | Till Startsidan!

Idag klockan 7 väckte jag min lilla stora tjej för att hon skulle göras i ordning för förskolans första dag den här terminen! En glad och sprallig tjej var det som jag cyklade iväg med, hon sjöng och tjoade hela vägen! Jag trodde att hon kanske skulle bli ledsen när jag lämnade henne men det gick jättebra, lite blyg var hon men när en av pedagogerna tog henne i famnen så gick de bra, Olivia vinkade och sa hejdå precis som att hon aldrig hade varit därifrån! :-)

När vi hade hämtat hem Olivia igen så lekte vi lite här hemma, lite lego och lite böcker.. Mamman somnade en kvart på soffan, det behövdes! Sen åkte vi och handlade och hann hem och in med allt preciiiis innan regnet och åskan kom! Ibland har man bra med tur :D

Nu sover ungarna sen ett par timmar tillbaka. Jag har legat i badet och läst bok, riktigt skönt då jag inte har gjort det sen jag var gravid! Nu har vi ätit lite jordgubbar och snart snart ska jag lägga mig i sängen och läsa lite till, spännande nu!! :D

En busfis och en sömntuta hade vi i bilen på vägen hem från affären :-)


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Vad skönt att det gick så bra :) Hur länge ska du vara mammaledig?

Svar: Ja verkligen! Jag tänkte vara ledig till augusti nästa år! Hur har du tänkt fig att vara ledig? :-)
Angelica

2013-08-14 @ 21:32:26
URL: http://kungrex.wordpress.com/
Postat av: Mathilda

Jag ska vara hemma till i januari då jag börjar plugga igen. Men sen tänker jag vara mammaledig hela nästa sommar :)

Svar: Aha va ska du plugga? Ja men det är väl superbra tänkt! Sommarens ska man ju ha ledig med barnen :)
Angelica

2013-08-15 @ 19:03:06
URL: http://kungrex.wordpress.com/
Postat av: Mathilda

Ska fortsätta läsa till sjuksköterska :)

Svar: jahaa ok! har du långt kvar? jag vete tusan vad jag ska hitta på när mammaledigheten är slut.. svårt svårt..
Angelica

2013-08-17 @ 10:04:35
URL: http://kungrex.wordpress.com/
Postat av: Mathilda

Har läst en termin bara, så två och ett halv år kvar. Är riktigt svårt att veta vad man ska göra av sitt liv ja, hoppas du kommer på något :)

2013-08-18 @ 08:25:37
URL: http://kungrex.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback