Profylaxkurs

2011-05-17 @ 15:52:51 | Publicerat i: Graviditet | Inlägget har 0 kommentarer
Följ mig via Bloglovin! | Till Startsidan!

Idag var vi ju på profylaxkursen som jag skrev igår att vi skulle på. Det var en nyttig kurs faktiskt, ok man kände sig jävligt fånig till en början och sitta där och andas och pusta och grejja. Men sen när jag och Alle skulle göra övningar tillsammans gick det mycket lättare att konsentrera sig och då fick jag lite kläm på det hela.. tror jag.. Det pratades mycket om hur viktig ens partners stöd är under förlossningen och så fick man många tips om vad han kan göra för att "underlätta" för mig.. massage och tryckövningar för att få bort spänningar och sånna saker. Den bästa övningen tyckte jag var när vi skulle simulera en värk, då skulle Alle nypa mig hårdare och hårdare i låret och sen släppa taget mer om mer tills "värken" skulle vara slut.. Jag skulle bara konsentrera mig på att slappna av och andas vilket fungerade väldigt bra.. okok jag fattar ju givetvis att det är en heeeelt annan smärta sen men jag tror nog ändå på att den här andningsgrejjen kan fungera till viss del =) Vi ska i alla fall öva på att andas här hemma, så man får lite kläm på det hela=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback