Stegräknare..

2011-09-04 @ 22:17:19 | Publicerat i: Vardagligt | Inlägget har 0 kommentarer
Följ mig via Bloglovin! | Till Startsidan!

Tanken var att jag skulle ha bloggat igårkväll när jag hade nattat Olivia.. Men jag somnade helt enkelt, jag var helt slut! Men i alla fall så har vi haft jättetrevliga och mysiga dagar på öland.. Det blev ju lite shopping i köpstaden i fredags.. Hittade äntligen en kläning till Olivia att ha på dopet efter själva ceremonin.. och så dom där söta rosetterna så det blir nog finfint på lilltösen =) Vad jag ska ha på mig är fortfarande ett mysterium.. det är lögn att hitta någon alltså... 

Lördagen var en lugn dag.. för lugn var den, jag blev rastlös till tusen så jag gick ut och började kratta gräsmattan.. Det låg massa klippt gräs som man hela tiden drog med sig in och hundarna blev helt gröna om tassarna så jag tog tag i det.. Jag gjorde halva gräsmattan sen var jag helt slut! Det är en stor gräsmatta kan jag lova, jisses! Men det var skönt att få göra något och bränna lite kalorier.. =)

Idag var det tänkt att jag skulle gå en morgonpromenad men jag var så himla trött så jag orkade helt enkelt inte, jag släpade mig iväg till affären för att köpa frukost och så tog jag en omväg hem.. det fick räcka, mer orkade jag inte.. Men jag har ändå hållt igång lite här hemma idag och plockat och fixat lite, tvättat har jag gjort också.. igen.. Jag försöker hålla ner tvättandet till en gång i veckan men det är inte alltför lätt när Olivia kräks ner sina och mina kläder hela tiden.. =/

Jag var och hämtade min stegräknare på posten idag och provade den.. men alltså jag fattar inte riktigt.. jag räknar till att jag går 20 steg, då reggar den bara 10.. och så ska man tydligen ställa in steglängden, men inte vet jag hur långa steg jag tar heller, hur vet man det?? :S visst ska man ha stegräknaren fast i byxkanten vid höften typ??? hjälp någon??

Olivia har sovigt i ca en timma nu och jag har precis duschat.. nu tänkte vi ta varsin kopp te och bara mysa lite i soffan innan det är dags att gå och lägga sig =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback