Dumma tankar igen?

2012-12-12 @ 18:35:27 | Publicerat i: Graviditeten | Inlägget har 5 kommentarer
Följ mig via Bloglovin! | Till Startsidan!

Vet ni, ibland kan jag bli riktigt ledsen när jag tänker på att Olivia inte kommer kunna få exakt samma uppmärksamhet sen när bebisen kommit som hon har nu.. Hoppas alla mor och farföräldrar kommer att lägga extra tid på henne ist för bebisen sen.. Blir så ledsen vid tanke på att alla kommer va uppslukade av bebisen och Olivia står bredvid och försöker få uppmärksamhet.. Så får det bara inte bli fy fan vad hemskt!!! Min älskade lilla Olivia!! <3


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Jag tror det löser sig just eftersom du är medveten om att det kan bli ett problem och att du vet att det är viktigt att hon inte glöms bort! Kram

Postat av: Denise

man får försöka att tänka sig för så att man ger båda två lika mycket. tror inte att de kommer att bli några problem alls=)

2012-12-12 @ 19:48:13
Postat av: Angelica

Mathilda: Jaa antagligen kommet det att bli bra just därför! Man får kanske påminna omgivningen oxå ibland.. Det är ju lätt att bli uppslukad av en bebis :)

Denise: ja precis.. Fast ge Olivia lite extra! :)

2012-12-13 @ 12:19:39
Postat av: Emily

Svartsjuka kommer komma av Olivia oavsett. Men försök att hon får vara med så mycket som möjligt. Har med tänkt så, men nu under graviditeten så har vi kollat på bilder osv när hon låg i magen och så har vi läst hennes "boken om mig" lite då och då, vilket hon tycker är jättekul. :)
Sen gäller det att kalla fram Olivia när ni får besök när den lille kommit, så hon får vara med då med. Så hon inte känner sig bortglömd. Så har iaf vi tänkt göra. :)

2012-12-13 @ 19:30:48
URL: http://positivaarne.blogg.se
Postat av: Suzanna

Hej! Så behöver det inte bli! Jag har en flicka på 18 månader, hon kommer vara 21 månader när bebis kommer. Hon är en riktig mammagris även om hon är lite av en pappagris med. Men jag sa det till min sambo att nya bebisen får hänga på honom rätt mycket, så vår lillskrutta får ha mammamys så mycket hon vill. Bebisen märker ju inte så mkt av det och mår lika bra av att ligga hos pappa om den är mätt och belåten. Det är viktigt att fokusera på syskonen lite extra den där tiden. =) tror man hittar balans. Jag har nästan 3 år mellan mina 2 äldsta och det gäller att få ihop det, men det går =)))

2012-12-17 @ 09:42:43
URL: http://suzidus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback