Vecka 23 (22+4)

2012-11-22 @ 10:30:22 | Publicerat i: Graviditeten | Inlägget har 0 kommentarer
Följ mig via Bloglovin! | Till Startsidan!

Det slog mig precis att jag gick in i vecka 23 i söndags! Det går för fort jag hänger inte med, men å andra sidan gör ju inte det så mycket ;)

Bebis:
Ditt barn är ca 20 cm långt mellan huvud och stjärt och väger ca 600g. Man kan fortfarande ana skelett och organ genom barnets hud. Barnets hörsel förbättras och det kan nu urskilja olika ljud både inifrån och utanför din kropp. När ditt barn föds kommer det att känna igen din röst både på tonläge och på rytm. Du kan stimulera ditt barns utveckling av nervsystemet genom att prata och sjunga med ditt barn redan nu.

Mamma:
Allteftersom magen växer så påverkas din matsmältning. Du kan uppleva förstoppningsproblem eller halsbränna. Halsbränna kan lindras om du äter många små mellanmål istället för färre rejäla måltider. En promenad efter maten hjälper matsmältningen. Man kan nu känna barnets olika delar genom bukväggen. Ligamenten som håller upp livmodern töjer sig när barnet rör sig, det kan ibland orsaka smärta i sidan av magen. Smärtan skall försvinna om du vilar.

Egna ord:
Som sagt det hela går galet fort sen här gången! Jag har ute samma tid att sitta och längta efter Grynet som jag hade med Olivia! Skönt det för så slipper jag hinna börja oroa mig för allt :) allt är bra med oss förutom alla krämpor, halsbränna och trög magen.. Men några pepparkakor om dagen gör susen ;)

Grynet sparkar och buffar för fullt nu för tiden! Jag har känt flera buffar utanpå magen den här veckan, typiskt att det ska vara när Alexander inte är hemma.. Men men så småningom får han känna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback