Bm-besök och hinnsvepning

2013-03-20 @ 11:09:02 | Publicerat i: Graviditeten | Inlägget har 1 kommentarer
Följ mig via Bloglovin! | Till Startsidan!

Allt såg finfint ut idag oxå! Huvudet är nästan helt fixerat bara lite lite ruckbart, men tydligen är det vanligt att det inte fixerar sig helt förens förlossningen sätter igång när man är andragångsföderska :-)

Såhär visade kontrollerna idag:
Blodtryck: 100/50
Sf-måttet: 35 (oförändrat)
Hjärtljud: 147 slag/minut

Hinnsvepning gjordes vilket inte var allt för bekvämt, det gjorde inte ont men man kände ett obehag. Men i alla fall så hade tappen börjat utplånas så det var 2cm kvar av den och den var mjuk och lixom mogen.. Så var jag öppen 1 cm och hon fick in ett finger och kunde känna på bebisens huvud! Häftigt ju :-D nu efteråt så känns allt som vanligt men jag hoppas något kan hända ialf! Det har det ju redan gjort med tanke på hur tappen är.. Men ah ni fattar vad jag menar :-)


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Ja nu får det gärna gå fort, men inte för fort, ni ska ju hinna till förlossningen också :)

Svar: hehe ja för fort får det inte gå.. vi har ändå ca 1 timmas bilfärd till förlossningen =P
Angelica


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback