Akuten

2013-09-29 @ 23:08:14 | Publicerat i: Vardagligt | Inlägget har 0 kommentarer
Följ mig via Bloglovin! | Till Startsidan!

Ikväll fick vi åka in med Olivia till akuten. Hon var lite hängig på eftermiddagen och klagade mycket på att hon hade ont i magen, så ville hon inte äta något vid middagen men jag tänkte att det måste vara för att hon var så himla trött.. Så bara för att hålla henne vaken så fick hon hoppa i ett bad. Då såg jag inget anmärkningsvärt på hennes kropp. Hon sa att hon behövde kräkas och det gjorde hon, rejält mycket oxå och sen var det bra med det och jag gjorde i ordning henne för natten.. Nattade Wilma och sen skulle jag natta Olivia. Då klagade hon på att det kliade så jag kikade på henne och hon var full med stora blämmor och öronen var jättesvullna och knallröda, plus att hennes hosta och andning påminde om det jag själv får när jag får allergiastma anfall. Jag ringde 1177 och dom tyckte jag skulle ta henne till akuten. Jag ringde hem Alle som kom rätt fort. Medan vi väntade på han så ringde jag pappa som fick komma och passa Wilma.. 

På akuten fick hon medicin och sen fick vi vänta lite mer än en timma för att se så medicinen hjälpte, sen fick vi åka hem. Vi ska boka tid på vårdcentralen för allergiutredning eftersom att hon har fått en allergisk reaktion från nånting.. Det enda jag kan tänka mig att det är är cashewnötter för det fick hon smaka typ en halv idag.. Men konstigt att reaktionen kom så lång efter.. Men men huvudsaken är att hon mår bra! Hon sover nu i vår säng så jag kan vara lugn och ha koll på henne under natten! Mammanojjan ni vet ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback